Sunday 25 March 2018

Small signs of spring in my garden? / letar efter vårteckner?


No, it is not the time to look for Easter eggs yet. But I’m longing for the spring to come.Where are the first signs from nature in my garden in Småland? I already got some cherry branches inside. Today I saw the first cranes in the meadow beside of the road. They came back form Afrika. That’s a sign of spring. So I went outside looking for spring in my garden…

I gently took away some frost protection. Not everything yet, because it will be cold again this week. There is still snow in the garden, but it is starting to melt away.
Yes, under the frost cover I found some small Galanthus flowers and some Narcissus starting growing. It is a big difference in climate when you think about the Netherlands. They had Galanthus, Narcissus and Crocus already a month ago. Of course, in South of Sweden everything is later. Last year we had already Crocus in this time.  But I don’t see anything yet (end of mars). But ok, it can go quickly now, or not?

***

Nej, det är inget tid att leta efter Påskägg ännu. Men jag länger efter början av våren. Finns det redan förste tecknen från naturen i Småland? Jag fått in körsbärgrenar. Idag såg jag första tranor i ängen bredvid vägen.   De kom tillbaka från Afrika. Det är en vårtecken. Så jag gick ut i min trädgården…

Jag tog bort några grankvistar. Den fungerade som frostskydd. Inte alt ännu, eftersom vi ska ha kyld väder igen denne vecka. Vi har fortfarande snö i trädgården, men tö har börjat också.
Ja, under denne frostskydd jag hittade liten Snödroppar och Påskliljor, som började att växa. Det är en stor skillnad i klimaten med Nederland. De hade sett Snödroppar, Crocus och Påskliljor redan en manad tidigare. Naturlig, är du bor i syd Sverige växter är lit senare. Men sista år vi såg Crocus i sluten av mars. Men inte nu… Men okay, det kan hända snabbt, eller inte?





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.